Regulátor/usmerňovač s technológiou MOSFET
Náhradný diel v originálnej kvalite
Táto nová technológia inovovala koncepciu trojfázových rebríkových regulátorov. Po mnoho rokov sa v týchto zariadeniach používali kremíkové usmerňovače (SCR), ktoré usmerňovali prebytočnú energiu z alternátora do zeme, aby bolo možné udržať konštantné napätie batérie.
To bolo všeobecne prijaté a ukázalo sa ako vhodné pre malé a stredne veľké alternátory v spaľovacích motoroch. Nová technológia regulátorov založená na tranzistoroch MOSFET je však stále populárnejšia vďaka lepšiemu výkonu a mnohým ďalším zaujímavým výhodám oproti SCR.
V súčasnej dobe sa energetická náročnosť moderných motocyklov a štvorkoliek stále viac zvyšuje v dôsledku používania ďalších elektronických modulov, ako je systém vstrekovania paliva, vysoko účinné osvetlenie, početné príslušenstvo atď. To znamená veľké množstvo energie, ktorú treba z motora spotrebovať. To znamená, že z generátora vychádza veľké množstvo energie a bočníkový regulátor SCR ju ešte nie je schopný regulovať.
Hlavným dôvodom je nízka energetická účinnosť, vnútorné straty regulátora spôsobujú prehriatie a predčasné poškodenie, pokiaľ regulátorom prechádza prúdy väčšie ako 35 A. Technológia SCR tak dosiahla svoj limit, a preto sa neodporúča pre veľké vozidlá s vysokou spotrebou energie.
Na vyriešenie tohto už spomínaného problému bolo nutné znížiť straty v obvode. Keď je SCR aktívny (generátor prúdu do zeme), dochádza k vysokému úbytku napätia v priamom smere (asi 1,5 V pri 35 A), pretože funguje ako výkonová dióda. Pokiaľ sa teraz prúd zvýši, zvýšia sa paralelne aj straty výkonu (napr. tepla).
STRATOVÝ VÝKON ZARIADENIA (W) = PRIAMY PRÚD (A) X ÚBYTOK NAPÄTIA (V)
Výhody:
- 3-FÁZOVÝ BOČNÍKOVÝ REGULÁTOR S VYSOKOU ENERGETICKOU ÚČINNOSŤOU.
- VÝSTUPNÝ VÝKON AŽ 50 A
- PRESNÁ ELEKTRONICKÁ KONTROLA NAPÄTIA BATÉRIE ZABRAŇUJE CHYBNÝM VÝSTRELOM.
- NIŽŠIA PRODUKCIA TEPLA VEDIE K Dlhšej ŽIVOTNOSTI
- POHOTOVOSTNÝ REŽIM S NÍZKOU SPOTREBOU ENERGIE, KEĎ SA VOZIDLO NEPOUŽÍVA.
Na rozdiel od iných tranzistorov je možné tranzistory MOSFET charakterizovať ako napäťovo riadené spínače, pretože vďaka úplne odlišnej architektúre polovodičov sú efektívnejšie pri využívaní energie.
Pri použití sa chovajú ako nízky menovitý odpor pre vysoké prúdy a odvádzajú všetok prebytočný prúd z generátora do zeme. Výsledkom je veľmi nízky úbytok napätia (menej ako +/-0,2 V pri 35 A) a výrazné zníženie stratového výkonu. To má priamy vplyv na nižšie zahrievanie zariadenia a dlhú životnosť regulátora.
Technológia MOSFET sa v posledných rokoch neustále zdokonaľuje vďaka svojmu širokému využitiu v spotrebnej a priemyselnej elektronike. Technológia polovodičovej integrácie ponúka vyšší výkon pri zmenšenom priestore a vynikajúcu účinnosť. Okrem toho umožňujú rýchlejšie spínanie, vyššiu spoľahlivosť a lepšie riadenie v podmienkach vysokého namáhania.
Ďalším dôležitým faktorom, pokiaľ ide o rozptyl energie, je výkon usmerňovacích diód. Pretože nimi preteká všetok výstupný prúd, musí zaistiť ako veľkú robustnosť a stabilitu, tak aj účinnú reguláciu prúdu. Naše regulátory MOSFET používajú vysokoprúdové usmerňovacie diódy s extrémne nízkym úbytkom napätia, ktoré pomáhajú predchádzať prehriatiu a spĺňajú vyššie uvedené požiadavky.
Vnútorný KONTROLÉR bol úplne prepracovaný, aby zodpovedal požiadavkám tranzistora MOSFET. Napätie batérie je neustále monitorované, aby bolo možné prispôsobiť výstupný prúd rôznym odberovým situáciám. Nové elektronické ovládanie sa vyhýba použitiu zapaľovacieho kábla, znižuje počet spojov a zjednodušuje topológiu káblov. Má tiež nízku spotrebu energie v pohotovostnom režime, čo vedie k veľmi malému vybíjaniu batérie, keď sa vozidlo nepoužíva.
Táto nová technológia tak umožňuje zvýšiť výstupný výkon regulátora až na 50 A pri vynikajúcej regulácii napätia. Vďaka ďalším výhodám, ako je znížené zahrievanie, vysoká účinnosť a pokročilé elektronické riadenie, je tento nový regulátor prvou voľbou na riadenie batériového okruhu vášho vozidla.

194,90 €
158,46 € bez DPH